Julia - söndagens ridning

Blev magsjuk igår på morgonen så har inte orkat blogga. Tänkte skriva om hästarna jag red i Söndags :)
Amanda:
For ut en tur barbacka på ca 40 minuter. Hon var jättemysig och på underbart humör. Hon ville inte ens att vi skulle sluta rida :O Tror hon trivdes bra när det var bra väder och allt. Tränade en del på att hon skulle hålla tempot jag ville ha och även försöka hålla formen och det gick väl sådär. Hon försökte ibland, men annars brydde hon sig inte speciellt mycket..Myste en stund i stallet efter och borstade bort lite hår nu när hon löser massa.
Sedan blev det då Dressyrspec och då red jag
Baily:
Baily är en new forest valack på 9 år som är ny i ridskolans verksamhet. Han är liten D-ponny som jag förstått det. Kan inte säga att det gick så bra att rida honom. Han var stressad och sprang istället för att lyssna. Vi gjorde en galoppövning då vi skulle fatta galopp från skritt på mitten av långsidan och ta tillbaka dom till skritt vid mitten på kortsidan. Det gick väl hyffsat förutom att det oftast blev en stor volt därimellan.. Han bröt ut nästan varenda gång jag fattade galopp och det gick knappt att få honom att stanna på spåret. Lyckades till slut och då blev han faktiskt fin.
Red igen i hästdressyrspecen efter och då red jag
Legions(Lego):
Lego är en herre på 4-5 tror jag det är. Han är över 1,70 hög och en dröm att rida.
Från början litade han inte på mig alls och förstod inte riktigt vad jag ville, men han litade mer och mer på mig ju längre in i passet vi kom. Riktigt fin häst! Samma övning här och det gick hur bra som helst! Underbar galopp, höll sig på spåret och lyssnade. Fastnade verkligen för hästen och hoppas på att få rida honom någon mer gång! Blev lite mys i boxen efter och han är verkligen hur mysig som helst, lilla myspojken!
Red även Hia på kvällen:
Hia:
Blev galoppträning och lite backträning. Blev mycket galoppfattningar så vi stärker galoppen och så efter han galopperat skulle han lugna sig lite så han inte stressar upp sig allt för mycket. Gick faktiskt över mina förväntningar och är nöjd över grabben. Han tycker det är jobbigt, men grymt kul att få galoppera! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0