Julia - friluftsdag

Hade friluftsdag idag och då valde jag att fara och rida på SRK. Fick rida en liten c-ponny vid namn Troja. Troja är en gammal dam på 21 år och är en arabkorsning.
Nar vi red var det lite övergångar och ställa på volter. Hon var sjukt seg, men fick lite fart efter vi galopperat. Det som var mest störande var att mina ben var för långa så kunde inte ge riktigt rätt hjälper. Är inte speciellt nöjd alls, men vi  red bara i 30 minuter så man hinner ju inte riktigt lära sig hästen.

Efter följde jag Mye till Galliano och fotade när hon red. Fick även se henne ramla av då Galliano stegrade. Busponnyn!

Och så har jag ju såklart varit till min bebis. For ut o red barbacka på jaktkandaret och dövade henne så blåsten inte skulle störa och hon var så fiin. Har inte så stora krav på henne då jag rider på bett för hon brukar vara jättetjollrig, men idag var hon helt underbar från början. Tog tag i bettet från början och var riktigt sammarbetsvillig. Sjukt kul och jag är så glad :D Blev däremot störd på henne i stallet då hon stod och kåtade sig på stackars Hia. Inte bra med ett brunstigt sto... Har aldrig sett Amanda "stöta" på en häst så mycket förut xD


troja^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0