janina - helgen + alla andra dagar jag missat..

I helgen så hade jag ju amanda för att julia var i malå!
Fredagen: For marken runt med amanda, hon var jättefin dock rätt ofokuserad pga blåsten, det stormade i stort sett jag jag hade henne odövad, men hon jobbade på bra!
Hia red jag bara en kort sväng, hade tänkt jobba i skritten framförallt och sen bara trava lite så han fick röra på sig, men hia sket fullständigt i vad jag hade tänkt med ritten.. Han skötte sig fint i skritten men så fort jag började trava så började han takta jättemycket och det blev ofrivillig galopp, höll på åka av 3 gånger när han gjorde nå tvär vändningar eller nå!
Lördagen: Båda två fick vila!
Söndagen: Johanna red hia och jag tycker de gick riktigt bra, vi red marken runt och jag red då amanda! Amanda var riktigt pigg och blev då rätt stark, men efter en stund så gick hon arbeta riktigt bra!
Måndagen: Red med julia och vi red marken runt, hia betedde sig bara allmänt konstigt och jag blev inte så nöjd med ritten men han fick iaf röra på sig!
Igår: Red typ marken runt fast red bara på ena sidan för att slippa asfaltsvägen, hästarna började busa och tävla i galoppen men vi lät dom göra de haha. Syntes hur roligt båda två tyckte att de var! Så det blev en busar dag igår! Jag tror att det behövdes!
Idag: Vet inte vart vi ska rida idag, men jag hoppas hia sköter sig bra eftersom han fick busa av sig igår! Uppdaterar väl så fort jag fått tillgång till dator efter ritten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0