Janinas presentation

Jag hade skrivit en liten presentation men det blev ju lite pinsamt när jag fick läsa julias långa och kände då att jag var tvungen att radera allt och börja om på nytt.

Jag heter Janina och är 18 år, jag började på ridskola när jag var kring 6-7 år tror jag med blev tvungen att sluta där pga allergi. Sen skaffade min pappa hästar, först en som heter Grandiola dock så har hon flyttat och bor nu på tuvastallet i skellefteå tror jag. Sen skaffade pappa en häst åt min storasyster Johanna, ett sto från piteå som hette Gem. Gem blev halt och fick bli behandlad, efter tredje behandlingen och hon inte svarade på den så blev de tyvärr så att hon fick somna in och springa på de evigt gröna! Sen fick vi ett russ som hette Reko och han var då mest till körning då både pappa och Johanna var körintresserade. Vi gav honom senare vidare till en annan familj som vi kände men Reko blev också halt och fick även han somna in. Sen köpte min Syster en ponny, ett sto som även hon var till körning men det blev inte så långvarigt tills hon såldes till södra sverige tror jag de va och har nu fått föl osv!

Så nu har vi börjat på ny kula efter ca 4-5 år helt utan häst, vi tog då Chief Hiawatha på foder, även kallad Hia! Det är nu knappt 5 månader sen han fick åka från Luleå hit till skellefteå. Hia är då en gammal travare, han blev aldrig startat utan han var tränad fram tills han var 3 år då hans ägare Therese köpte honom. Där har han varit ridhäst dom 7 resterande åren. Nu har han hamnat hos mig och som jag ser det så trivs han riktigt bra med sina flickor i hagen. Hia är grundutbildad och vi jobbar på alla hans svåra delar! Vi försöker först och främst jobba upp alla de muskler han saknar och vi har kommit en god bit på vägen.

Här kommer ni få läsa om alla våra framsteg men även bakslagen vi får. Jag kommer inte skriva saker som inte har med stallet o göra. Utan här är det jag och Hia som står i fokus, men självklart kommer jag svara om ni frågar saker utanför mitt häsliv!

Jag hoppas nu att den här presentationen var tillräcklig, annars så fråga!! stort + till er som orkat läsa allt!
Jag har skrivit det här lite i hets för att jag är påväg ut och skjutsa folk så stavfel och annat konstigt bjuder jag på ;)

(BIlD SAKNAS)
Kan inte lägga upp bilder från våran stationära så det får komma i ett eget inlägg senare ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0