Janina - dålig uppdatering..

Haha, jaa rätt värdelös uppdatering av oss båda idag då, menmen vad gör man när man inte har tillgång till internet och dator??
Lovade ju igår att jag skulle berätta om gårdagens ridpass och förklara bilderna så det kommer väl nu då :)
Igår Som julia skrev så red vi runt på brännsvedjan och jag tror våra hästar blev lite eggade av varandra då ingen av dom skötte sig speciellt bra.. Hia var rätt fin i början, kändes avslappnad och inte allt för pigg. Men efter första galoppen så ändrade han sig helt, då var det bara att stutsa på stället, vara ner i dikena, lägga kors på bakbenen osv.. Blev måttligt less efter de där och fick varken lust eller ork till att arbeta honom mer. Så jag red avslappnat som tusan tills han lugnade ner sig men då säger julia att de hängde nått på hans ben och min första tanke var att han hade trampat sig och att dee var skinflikar osv. Men innan jag hoppade av hia för att kolla så övertygade julia mig att de inte var nå så äckligt, så när jag då kollar så märker jag att det är benskyddet som är helt trasigt. Så då red vi lugnt hem igen eftersom hia då var utan bakbenskydd.. Han var inte svullen eller något så det kändes bra iallafall.

Idag När jag kom till stallet så tog vi först in hästarna och jag kollade han ben för säkerhets skull, och självklart var han varm och svullen.. Vi for och sprang med honom men han visade absolut ingenting, utan för mera framåt bara och då kände jag att jag skulle prova rida iallafall, skulle de inte funka så var de ju bara att rida hem igen!
Vi började då skritta en lång framskrittning och han visade inget på någon hälta eller så. Jag kortade upp tyglarna och han visade fortfarande ingenting. Så de kändes ju himla bra de, vi for till banan och red ett kort och lungt pass eftersom det inte är nyplogat på banan så är det mest volten som upptrampad så det blev lite träning på volt. Han visade fortfarande ingen hälta. Sen red vi hem igen, tog en galopp på hemvägen och det gick superbra. När vi kom tillbaka till stallet så kände jag på hans ben igen, han var fortfarande varm men upplevde att svullnaden hade gått ner sig.

Så imorgon ska han få vila. Ska åka till stallet kring 1 och kolla till benet så de inte blir nå värre sen blir det att ta in hästarna på kvällen :)
+ på er som orkade läsa denna långa uppdatering utan bilder och allt, känner mig lite tråkig men vill bara sova eftersom jag ska orka upp till skolan imorgon!!

Uppdaterar mer imorgon om benet hans efter som de inte blir någon ridning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0