Janina

Skulle ju skriva om hur ridturen gick, men kom mig inte till datorn för än nu och jag ska släppa ut hästarna imorgon så var sjukt sugen på att sova. Men jag krigar mig genom ett snabbinlägg ;)

Jag red då med julia, Hia var sjukt seg till en början och det chockade mig pga att de blåser så mycket. Men han höll lugnet men reagerade mycket på små saker som han i vanliga fall inte brukar reagera på. Jag försökte jobba mycke med att han ska länga steget i skritten vilket han har lite halvsvårt för när man har kortat upp tyglarna och börjar jobba ihop honom. De gick väl si så där, menmen.. Sen när vi då vände och skulle rida tillbaka så började han med nå piaffliknande eller nå skit. Vet inte vad som flög i honom, men på hemvägen jobbade jag med samlad trav eftersom han banne mig inte ville skritta, så då fick han trava i amandas skritt tempo. Men i helhet av ritten så är jag nog nöjd!

Sen när jag skulle släppa in hästarna så hade jag julia med mig, vi började med att mocka o göra mat osv. Sen så duschade vi Hias lugg, man och svans eftersom den hade börjat bli lite äcklig :S Sen har jag nu provat att flätat Hias man så får han väl ha de ett par dagar så får vi se om manen vill hålla sig på en sida, hoppas de! Sen badade vi även Amanda så nu är dom rena och fina :)

Imorgon vet jag inte hur de blir, pappa kanske ska tömköra beroende på hur mycket det blåser när de fortfarande är ljust, annars så ska antingen jag eller julia rida Hia. Vi tar en dag i taget och jag kommer att uppdatera här när jag vet hur de blir ;)



TYP 6 oktober 2011


IDAG 19 februari 2012

Tycker ni att de är någon skillnad??

Kommentarer
Postat av: Bambi

Ta chansen att vinna ett superfint armband från Xenobia Design i min nyuppstartade tävling!! :D

Kramar Bambi



http://nattstad.se/bambis

2012-02-19 @ 08:09:41
URL: http://nattstad.se/bambis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0